Navigáció


Főoldal

Képek

Videók

Linkek

A Börzsöny időjárása

Webkamera NHH1

Webkamera NHH 2

Az Alacsony-Tátra időjárása

Magas-Tátra

Magas-Tátra térkép

Mészkőember

Szlovák lavinatérkép

Schneeberg webkamera

Chopok webkamera

 

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Túratervek
Túratervek : Bicajjal Albániában

Bicajjal Albániában

Bali  2015.08.19. 08:19

Volt 1 terv. Menjünk Tolminból (Szlovénia) Krusevóba(Macedónia) bicajjal. Szigorúan kisutakon-hegyeken. A túra java az Durmitor, Albánalpok és a Macedóniába átkelés. Nagyhegyek-rosszutak. Aztán máshogy alakult, nem tudtam felkészülni, és egyedül maradtam. Végül egy „szolid” 3napos Podgorica(Montenegro)-Krusevo szakaszra korlátozódott az utazás.


Van egy olyan vonat, hogy Pannonija expressz, ami Szabadkáról dönget(13óra/600km) le éjjel Bar-ba a tengerpartra. Na ezt néztük ki, hogy egy remek éjjeli vonatozás után tudjak nekiesni az Albán-Alpoknak. Bicaj jegy nincs, minden kalauzzal külön kell megalkudni a bringára. A magyar azt mondja, hogy 40EUR birság, de le is szállíthat, vagy fizetek neki 20-at. Mondom neki: 10. Mire ő: 12. Fizetek. A határ után jön a szerb, aki magyar, és mondja, hogy jajaj, ez a bicaj 1 sör lesz, kövessem. Megyünk a büfékocsiba, sör 4EUR. És természetesen a kollégának is. Mondom neki : Az sok. Mondja, hogy „nehogy ’má! Mondom neki, kell legyen olcsóbb sör. Van, 3EUR. Fizetem a 6-ot a büfésnek, majd otthagyom őket. Szabadka és Belgrád között bárhol átszállhatok. Újvidéken szállok le, hogy ott valamit intézzek a bicaj-jeggyel a Panonijára. Persze nem lehet, úgyhogy fizetek. 1EUR-t a szerbnek. Itt lett volna hálókocsi, csak előre helyjegy kell. Akinek nincs, maradék ülőhely jut. Szerencsére csak 3-an vagyunk 1 kupéban, ülés ledönthető, tudok szunyókálni, de bicaj a folyosón, gyakran felriadok, meresztem a csipás szemem a sötétben, ott van-e. A reggel a határon ér minket, jön nemsoká a montenegróji kalauz, követeli a 4EUR-t. Elegem van belőlük, nem akarok fizetni. De ez az első csávó, aki csak a munkáját végzi, kapok papírt róla, mutogatja a könyvét. Nem lehet vele vitatkozni, ő az igazi bakter.

 

10-kor boldogan tekerem a pedált, haladok a határhoz. Meleg van, kabócák, keskeny az út, és egyszer csak váratlanul egysávos. nemsoká megint szélesebb. A határ előtt elmegy mellettem egy VW sárkánnyal a tetején. Határon utólérem, Raimundék épp mennek Krusevoba repülni. Hát én is. Furcsán néznek. Ne vigyünk el? Á, még van 3 napon, ott találkozunk. 2óra múlva már nagyon érzem a meleget, meg az alváshiányt, elképesztően kivagyok.

Mikor felérek Boge-ba, találok 5 osztrák cserkészt a kocsmában. Mondják, hogy csak a nyeregig megy fel az út, de addig tökéletes, tavaly csinálták meg. Utána viszont nem nagyon van.
Hát jó, felmegyek, meglátom. Fenn a hágóban menedékház, mondják hagyjam ott a bicót.

a járgány

 

 

 De a pincérgyerek azért megkérdezi, hogy ugye kipróbálhatja. Hát nem kéne, messzi megyek még vele, és ha letöri pl. a váltókart, ebben az országban ez beszerezhetetlen termék. Felhúzom a nyúlcipőt, szaladok fel a közeli csúcsra, van valami ösvény, azt állítják oda megy. Kicsit dörög, de nem érdekel. 5 perc múlva rohadtul esik, csapkod a ménkő, szaladok vissza. Épp sikerül szarrá ázni, vacogok a teraszon úgy 1 órát mire eláll. Vacogás helyett futni kellene, hát futok megint fel, mert ugye merre fussak? Nem szoktam lefele kezdeni futni, pláne ha van felettem még hegy. Az ösvény elvezet egy pásztorszállásig, az öreg gumicsiziben, a mama tereget, a 13körüli gyerek meg a puskával játszik. Szép a család, mutatom nekik a csúcsot, hogy oda! Futni, oda fel, érteni?

a jobb oldali lett a cél 

Mutatják, hogy körben, meg hogy aqua. Találok is egy csövet, ami félig el van ásva, és követem. Egész jól visz, érzem hogy hajik a hegy, merre lesz meg a normál út. Fel is érek egy völgybejárathoz elég szűk, még firn is van benne, innen mehet le a cső. Ez ugyanis dolomit, itt a víz megy be a talajba, mossa ki a követ. A hegyek kopárak, a patakok üresek, csak nagyvíz idején látsz vizet, kegyetlen ez a vidék. Forrást is csak 1-et láttam, vicc, hogy kocsmában kellett vizet kérni. Végén picit bele kellett mászni, de futásról még lefele sincs szó. Nagyon kivagyok, és állandóan vizelnem kell, és nagyon csíp. Valami nem jó, el van bennem romolva. 7-kor a csúcson vagyok, lehet ez kb. 2300. Ballagok lefelé, végig ördögszántás.

 

Eszembe jut, hogy milyen bátran kerestem a fogásokat felfelé, pedig itt jó sok vipera van. Innentől már parázok is lefelé, meg ki is vagyok. Egyébként meg valamit ki kéne találni, mert ha f8-ig leérek, akkor még le tudnék ereszkedni Teth-be. Óranegyven a háznál, de inkább egy jó leves kéne. Kevés az erő, és még két kemény nap. Teth kimarad, legalább lesz miért megint jönni. Legurulok Boge-be, bemegyek az első fogadóba (illetve a fogadós kiált rám a traszról), kérek tésztát. Miközben a teraszon fogyasztom, elszáll a villany az egész faluban. A csóka rutinból megy hátra rántja be az agrit, mosolyogva jön előre, mondja, hogy villany lesz, de melegvíz nincs. Majdnem igaz, mert a fürdőben lámpa sincs. Szerencsére fejlámpám az van, mert így látom a skorpiót, és szépen be tudom terelgetni a WC kagyló mögé. Kellemes az ágy, jól alszom, de 5kor megy a centrifuga, megjöhetett az áram. Mire előmászok, ki van teregetve. Csoda mit tud művelni egy éjszaka a testemmel. Vidáman tekerek lefelé, közben túrom kifelé az orromból a felesleget, és látom, hogy ez mind színében, mind állagában ismeretlen. Eddig ismeretlen! Ugyanez volt Mexikóban! Ha mondjuk halottkém lennék, és adnának egy hullát, hogy állapítsam már meg, hol járt az illető, mostmár tudom, hova nyúlnék! Csak el ne felejtsem, hátha egyszer kialakul ilyen szituáció az éltben. Mire lefut ez a dolog a fejemben, a falu végénél vagyok, megyek is be a kocsmába. Felhajtom a kávét, de a csóka nem kér pénzt a kávéért, mondja, hogy meghív.

Na, Magyarországon eltöltöttem 38évet(na jó, legyen 30, 8évesen nem rendeltem még semmit kocsmában. Legyen 27, az akkor 11, reális), de még ilyen nem volt, ez viszont tegnap látott először, és ma megint lát, és ettől olyan boldog, hogy meghív. Tegnap fizettem a kóláért 30leket (kb60Ft). Az hogy? A leves a menedékházban volt 100Lek. Fenn a menedékházban, ahol minden nagyon drága.

itt nincsen áram!

Ahogy leérek a hegyekből, és megyek a „civilizációban”lassan kúszik befelé a fejembe a kultúrsokk. Látok vaskukákat(amúgy szemét mindenhol), de csak a 10. kiégett oldalú után jössz rá, hogy ezeknél NINCS szemétszállítás, ha teli a kuka, kigyújtják. Mikor mennek el sorra az olasz meg angol rendszámos kocsik mellettem, csak a sokadik után jössz rá, hogy ezek nem külföldiek ám! Mondjuk lehetne előbb is gyanús, hogy miért ül a jobbkormányos angolrendszámos merciben 2 komplett család, kalapban-kendőben, jól lebarnulva. Tán nem angolok nyaralnak itt, és elromlott az egyik család kocsija? Rájövök idővel, hogy tulajdonképpen mindegy milyen kocsid van itt, csak merci legyen. Van tepsimerci, állólámpás, gumóterepjáró, smart, meg mindenféle, meg mindenféle rendszámmal. Az hogy a kormány melyik oldalon van, nem izgalmas. Azért lehet sok a jobbos, mert ugye olcsó. Vagy inkább teljesen ingyen van? Ki kell nyitni, bele kell ülni, és jó gyorsan hazamenni vele. És lassan közeledek Skoder-hez, a nagyvároshoz. A főút épp szuper, forgalom szinte nulla, a város előtt már jönnek a csuda járgányok, meg a teherszállítás vicces, nem épp EU-konform megoldásai, mint a bicajkormányra kötött élőkecske, vagy a lóvontatásos félszemélyautó, stb (azért a könnyűfémfelnis szekér erős volt).

Gyakorlatilag mindenki azonnal tudja, hogy külföldi vagyok. Szakadt a bicajom, szakadt a ruhám, miért nem lehetek én albán? Tényleg, miért kizárt, hogy én albánnak tűnjek? Legalább egy kicsit, ameddig nem érek közel! Nagyon koncentrálok rá, de nem megy. Minden alkalommal, mikor gyerekek vannak az út mellett, próbálom eljátszani, hogy albán vagyok, de egyből angolul kiabálnak. 40éves férfi (nő? na azt azért már ne!) versenykerékpáron az nem tud albán lenni, bármennyire is akar. Egy komoly 40 éves albán férfi az nem tud ilyen lenni. És akkor lassan összeáll a kép. A komoly 40éves albán férfi rövidujjú ingben van, és bajuszt növeszt. Pantallót hord, és a kávézóban pihen, megbeszéli a fontos dolgokat. Dohányzik. Mercije van. Valamilyenakármilyen, de merci. Nem bicajozik, liheg, futkos, ő nem ilyen. Megfontolt. És akkor hirtelen rájövök, hogy mi is ez a vérbosszús dolog ott a hegyekben. Ugye azt olvastam, hogy a férfiak (ez fontos, a nő, gyerek az nem!) mikor vérbosszú van, évekig nem jönnek ki az erődítményszerű házaikból, mert ugye lelőhetik őket. De most mit csinálnak? Hát én azt látom, hogy ülnek, kávéznak, kártyáznak. A földeken csak a nő dolgozik, meg a gyerek. Az állatokat csak a gyerekek hajtják. Nő pakolja meg a szamarat szénával, és köti le ügyesen. Rakja fel a boglyát. Tehát ha kitaláljuk, hogy háború van, akkor nyugodtan ülhetünk otthon, a haverok átjönnek, kártyázunk, és nem kell magyarázni sem, hogy miért nem a tehenet terelgetjük, vagy akármi. Ezek ügyesen importálták a törököktől a férfiuralmat, de ugyanakkor szemetelnek, totál igénytelenek, nem képesek alap problémákat megoldani. Pedig Európában már mindenhol van intézménye a kutyaszaporodásgátlásnak, a szemétszállításnak, és a szennyvízkezelésnek is. Ezeknél egynek sincs. Az hogy nincs hegyi mentőszolgálat, az nem is elvárható, hiszen az országnak csak a 80%-a hegyvidék, de hegyre senki nem megy, mert az fárasztó, meg minek, semmi sincs ott. Közben kicsit félremegyek, de meglátom az utat, viszont fel kell cipelnem egy 20m-es, 50fokos rézsűn. Az kemény. És már meleg van, és most jönnek a hegyek. Viszont sokkal jobban bírom, mint tegnap, és jól haladtam. De most kezdődik a Li Matit szurdok, ami már erősen hullámos, és meleg van. Eldöntöm, hogy a legmelegebb órákat pihenéssel töltöm. Hogy nyomatékot adjak döntésemnek, beülök egy forrásnál az étterembe, és bekajálok. Na, így nem tekerek tovább. Pihenek 1 órát a forrás mellett heverészve a hálózsákomon, a forráshoz jönnek a népek vízért.

Épp felülök, hogy mostmár készülődök, mikor egy lány kérdezi, honnan jöttem. Mondom a neki, meg hogy hova tartok. Erre odaér az anyja, az meg magyarázza, hogy akkor én meg az ő lánya. Ez komolyan nekem akarja itten adni a lányát? És igen, komolyan gondolja. Elég hamar felpattanok és elhúzok gyorsban. Még csak f2 lesz, most van a legmelegebb, és Burrel-ig nagyon kemény a terep. Burrel-ben kész vagyok, le kell ülni. Mire megeszem a fagyimat már össze is állt a zivi, mindjárt esik. Miért nem vártam még egy picit? Jobb lett volna nem a napon tekerni, hanem a hűs felhőárnyékban. Innen az SH36-on mennék tovább, mert az jobban tetszik, meg a térképen a másik lehetséges SH6 út „felújítás alatt” felirattal szerepel. Megyek 16km-t, elég jól felkapaszkodok egy hegyoldalon, mire arra jön az első autó. Leintem. Egy iránytaxi, tele emberrel. Sikerül megtudni, hogy még 5km aszfalt, utána 50km dózerút. Na azt köszi nem, megyek vissza az SH6-ra. Na az a csuda út! Van valami forgalom, de olyan lassú, hogy nem zavaró. Egy kamionnal jó 15km-en együtt megyek, az óriási kátyúkban nullára kell lassítson.

Albánia SH6 főút:

 

Aztán elkap a zivi, iszonyatosan esik, csapkod a villám, pont mikor fennvagyok a hágó előtt. Senki nem lassít, hogy kell-e valami, de a dudát ugyanúgy nyomkodják és integetnek. Én már nem integetek vissza mosolyogva. Bulquize fenn van a Zerkjani folyó völgyében, és elképesztően lepattant városka. Főleg zivi után ebben a borongósban néz ki veszettül, most érzem először, hogy itt nem lennék sötétben.

 

Illetve sikerül megfejteni, hogy miért írja NagyBalázs az utikönyvben, hogy ne utazzunk éjjszaka. Hát itt semmi nincs kitáblázva. Az sincs, hogy vége van az útnak, vagy irgalmatlan kátyú következik, vagy hogy az út szélét úgy kimosta a víz, hogy 1,5m-t  lehet leesni onnan. Viszont Bulquize után van jó út, jogos volt a felirat a térképen, csinálják, meg van ahol már megvan. Enyhe lejtő, széles aszfalt, nulla forgalom, hátszél. 40felett döngetek stabilan, nagyonjó. Első emelkedőn enyhe görcs figyelmeztet, hogy csak óvatosan. Be is kapom a sokadik sókapszulát (1,5L vízhez 1 db-ot próbáltam tartani), és lassan beérek Maquellare-ba, innen a határ 4km. Debarban terveztem aludni, de arrafelé szakad az eső, és itten pont van 1 hotel, nem kell sokat gondolkozni így este 8-kor, hogy mi is legyen. Becsekkolok, majd elgurulok egy étterembe, ahol éppen kb. 30 férfi ül, de nőt nem látok. A tulaj egy értelmes gyerek, rendelek 3 gyümölcslevet, görögsalátát, makarónit, és kérdezem, hogy a nők azok merre lehetnek? Hát ő nem tudja, majd biztos jönnek. Aha. 700lek a vacsora, de nincs nálam csak 500. Azt mondja nem baj, elég lesz. Mondom neki, hogy a hotelban úgyis váltok, felhozom a 200-at, nehogymár ezért a vacsoráért 3EUR-t fizessek! Az elalvás lassan megy, meleg van, csípnek a szúnyogok.

5kor kelés, mert hosszú még a táv, meg bizonytalan az útvonal. Ez az éjszaka már nem művelt oly csodát mint az előző, de még sötét van. Nagyon sötét van, pedig f6körül járhat. Felülök a cangára, kapcsolom a GPS-t. Azt írja 4:36. Mivan? Ja, 4-kor keltem nem 5kor! Akkor még sötét lesz jóidejig. Fejlámpa fennvan, most félek először itt. Merthogy kutyák mindenhol Albániában. Vannak nagyok is, de nappal nem bántanak, most viszont ugatnak, szaladnak utánam, nem tudják mi ez. Kényelmesen akartam áttekerni Debar-ba, de inkább feszült intervallum-edzés lett a dologból. Lazán pörgettem, és mikor feltűntek a kutyák csőgáz. A legdurvább Debar előtt volt a szeméttelepnél. Ott volt vagy 15db. Borzalom. Megváltás volt beérni 5előtt a városba. Minden zárva, szemét mindenhol, főtér szétdúlva (felújítják, de elég régóta tarthat az átmenet). Leülök egy padra, előkapom imádott Giant-Bar-omat, élvezem az ízét (kegyetlenül), és vizzel öblögetek, hogy gyorsabban csússzon. Egyszóval élvezetes kis reggelizést csapok, igazán megadom a módját. 5-kor megszólal a müezzi, nem is hiszek a fülemnek, és már nyit is a kávézó. Mire átsétálok, már 3 vendég van, csinálja az öreg a kávékat, és szépen világosodik. Nem kell fizetnem, az egyik vendég vendége vagyok. Ezek vajon ennyire sajnálnak, vagy akarják hogy azt gondoljam, mennyire fain csávók laknak itten. Gurulok ki a városból, kicsit benézem az utat, de 6-kor már megyek felfelé szépen a hegyekbe a kinézett alsóbbrendű úton. Autó sehol, út szuper, még tábla is volt kinn azokkal a falvakkal, ahova mennem kell. Rohadtul emelkedik, kiállva tekerek, seggem már eléggé szét van dörzsölve (a neogranormonos kezelést folyamatosan végeztem az út alatt). Pár km múlva még egy információs tábla is van (kérem, ez már nem Albánia, hanem a fejlett Macedónia!), azon látom, hogy Gari falu után kezdődik a völgy É-i oldalára feltekeredő szerpentin. Egy baj van csak, de az hirtelen jön: elfogy az aszfalt. Olyan klasszik balkán módon fogy el. Nem csak úgy szimplán fogyogat, keskenyedget, kátyúsodgat, hanem kész, vége van. Vonalat lehet húzni.

Persze folytatódik egy szerpentinben a dózerút, és nem is olyan rossz. Van neki viszont egy nagyon komoly hibája a guglihoz illetve a kirakott térképhez kpest: A völgy D-i oldalán megy felfelé, így az első hajtű nem jobbos, hanem balos. Én nem 6van, hanem csak 4. És rohadtul nincs senki, akitől meg lehetne kérdezni, hogy ezek a drága jó Macedón térképészek mi alapján rajzolgatják a térképeket? Bali ne idegeskedj, vége a szerpentinnek, az út K-felé halad, minden rendben. Aztán elég meredek lesz, már tolom.

 

Az út meg kanyarodik É-felé, és nem akar abba a hágóba beletalálni, amibe kellene neki, a völgy túloldalán meg nem látok 1méter utat sem. Már hogy ne idegeskedjek, mikor holnap versenynap van, térképem nincs, egy árva kompasszal keljek át ezeken a hegyeken, ahol soha nem jártam??? Rohadtul el fogok tévedni, és egy hétig bolyonghatok, akkor sem jön erre senki! Nem, én ideges vagyok, sőt be vagyok szarva! Igazából szerintem nem azért vagyok ideges, mert a helyzet rémisztő, hanem attól, hogy az a tény rémisztő, hogy feljöttem 1300m-re, és most mehetek le ugyanoda, hogy +100km-t menjek és megkerüljem a hegyeket. Na ettől már tényleg be lehet szarni. 2ó bukta. Még jó, hogy 4-kor keltem. Lefelé gurulok, jön egy öreg a Yugo Koral típusú kisautóval, de mikor intek neki rémülten gázt ad és elmenekül. Leérek az elágazóba, elfordulok É felé, és elindulok a kerülőúton, mert emlékszem, hogy alapban ezt adta a gugli. Találok 2 horgászt, az egyik beszél angolul, így jól meg tudjuk tárgyalni, hogyan kell Krusevoba menni. Így kell: Itten felmész Mavrovoba (ezt meg tudom jegyezni, megrójuk a MÁV-ot), ott jobbra egészen Kricsevo-ig. Kricsevo után balra. Körben kurva nagyok a hegyek, megkérdezem tőle, hogy Mavrovó felé nem emelkedik nagyon? Nem, semmi extra-mondja ő. Na ez a semmi extra 1óra kőkemény hegymenet volt, 1400-on estem át a hágón. A puhosnak ha csak a feléig kéne egyszer feltekernie, tuti belehalna. Újabb szép példa, hogyan silányítja környezetünket a kényelem ami körülvesz. Ennek a gyökérnek az van a fejében, hogy ez az út alig megy fel, pedig egy csodálatos, tiszteletet parancsoló hágóra megy fel nap mint nap. Én nagyon szeretek olyan utakon bringázni, ahol többször jártam kocsival. A bicajon derül ki, milyen is az az út. A lejtők és emelkedők, az aszfalt milyensége, szagok, szelek. Mielőtt nagyon elérzékenyülnék, elmondom, hogy ott-akkor nem gondoltam ilyen szép dolgokra csak kicsit később. Akkor-ott egész máshogy láttam mindent, de azt ide nem írom le. Viszont Macedónia legszebb nemzeti parkjában jártam. És ott van a Golem Korab nevű hegy is, ami a legmagasabb csúcsa mind az albánoknak, mind ezeknek. 2764m. Futható. Vissza is fogok menni oda futni. Nem a Jezerce, mint sokan hiszik! Vettem helyi kenyeret, sajtot, kólát(na jó, az nem biztos, hogy helyi volt), ettem-ittam, aztán le a főútra, ahol ugye jobbra. Na ez az út a Skopje-Ohrid volt, és nagyon sokan mentek Ohridba éppen, és a helyiek mind tahók, és sohasem láttak biciklist, és elvárták, hogy lehetőleg a padkán, de inkább az árokban közlekedjek. Oltári szerencse, hogy vasárnap van, és a teherautósofőrök nem dolgoznak. Itt nekik a munkaköri leírásukban egész biztosan szerepel, hogy a kerékpáros csótányt (másképpen biciklitetű) dudával kell az árok felé terelni, de ha nem érti, netántán esetleg ránk emelné a tekintetét, akkor ordítunk, mutogatunk. Mikor már teljesen megközelítettük, kicentizzük, hogy szarja össze magát. Buszsofőr detto. Nem volt jó a következő nyeregbe felmenni, igazán elgondolkodtató volt, hogy csak az erdőben kéne keveregnem, mint itt rettegni. Közben kialakult egy defekt. Valahol bekaphattam egy drótszálat, az megszúrta, lassan eresztett. Gyors csere az útszélen, árnyékban. Van aki még a defektszerelő bringásra is dudálgat. Vajon mire gondol? Hellló, de jól beszoptad? Vagy: szevasz, én is tegnap ugyanígy jártam, jó munkát! Esetleg ez: Mit matatsz az út szélén te pöcs? Végre fennvagyok ma a 3. hágóba (1300, 1400, 1200),

Kricsevóig gurulok egy ordasat, nem is előznek meg, annyira megyek. A város szélén megebédelek egy szoptatós lehasznált anyakutyával, majd elindulok az utolsó 60km-en. Ki van ám írva: itten balra Krusevo, 60km. A völgyön az út nem rossz, csak 950-re megy fel, de ritkák a falvak, és elfogy a vizem. Na ez gáz. De találok valakit, és adnak vizet. Vizet adnak Balinak. Jó. Legurulok, és már az eget kémlelem, ki-merre repül. Senkit nem látok, de lenn a faluban tolok 1 bambit, veszek vizet, és nekiesek az utolsó szerpentinnek.

650-en vagyok, a város asszem 1000-en, az sima lesz. Hát nem az, mert felmegyünk valami nyeregbe 1350-re.

Közben szerencsére összeáll, és a végén már nem a napon megyek, és még egy forrás is van, ahol vicces videót készítek magamról. Majd megmutatom. A HQ-ban, nem ismernek meg, aztán lassan esik le hogy én vagyok az, hát ismernek.

Napokig jönnek oda hozzám, hogy mennyit tekertem, meg hogy tényleg egyedül jöttem át Albánián. Én meg mondom mint Boborján, hogy hát persze, nem nagy ügy.

Vittem egy ilyen GPS adót, amivel otthonról tudtak követni, ha nincs térerő is látható a mozgásom.

http://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=0dt4Yum6MglfuZmfAHb6HANzgmeisuVSU

számok: 519km/7350m

Ja egyéb szakértés:

A bringa egy elég nehéz focus cyclocross alu váz, ezzel járok a dolgozóba, semmi extra. 28-as conti supersport plus guma rossz aszfaltra szuper, dózerútra legközelebb min32mm vagy mégcombosabb lesz. Én 2x8-al megyek, mert utálom a kompakt hajtást, hátul a 11-28 tökéletes. Földúton, meredeken kellene még egy kistányér a 39-es alá. Kis kormánytáska elég, hátizsák a futáshoz és könnyű cuccokkal engem nem zavar. Váztáskába a nehéz dolgok (küllők, sodrony, pótbelső, szerszámok, pumpa, elemek stb.). A nyeregtáska Apidura medium. Már láttam nem kevés nyeregtáskát de ez olyan durván veri mindet, hogy elképesztő. Így volt nálam egy bivakzsák, hálózsák, futócipő. Ennél több cucc felesleges, és durván lassítja a menetet.

 
Chat
 

 

 

 


Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre